Thursday, February 17, 2011

kenapa saya tidak bercinta

" kenapa saya tidak bercinta...?"

kenapa saya tidak bercinta..?
saya masih belum berupaya menyintai diri saya sepenuhnya...
mana mungkin menyintai orang laen...
belum memahami diri sendiri sepenuhnya...
mustahil untuk saya memahami orang laen...
tanggungjawab diri sendiri belum tertunai sepenuhnya....
apatah lagi tanggungjawab kepada yang bergelar kekaseh hati...
saya masih ada bonda...ada abah...ada family untuk saya rindu...
mengapa harus saya cinta dan rindu orang lain...?
saya risau sekiranya saya bercinta...
saya lupa bonda saya...
saya tidak bermanja dengan abah saya...
tidak concern pasal along saya...
tidak rindu family besar saya...
saya tidak mahu itu semua...
di saat orang laen merindukan sang kekasih...
saya suka..saya gembira...saya bahagia merindui family saya...
saya takut sekiranya saya bercinta...
saya melebih2kan kekasih saya berbanding keluarga saya...
mengutamakan orang yang langsung tidak berkait dengan diri berbanding dengan darah daging sendiri...
sedangkan mereka2 belum sepenuhnya mendapat kasih sayang saya...
saya manja...
saya tidak mahu kemanjaan saya dilayan mereka2 yang tidak berhak...
saya suka bercerita...
saya tidak mahu bercerita kepada kekasih hati...bercakap itu dan ini...tetapi dengan bonda sendiri saya diam menyepi...
dengan abah sendiri saya kaku menyendiri...

bukan tidak teringin bercinta...
saya ingin bercinta...
tapi biarlah cinta saya dan dia..
dalam redhaNya...
biarlah cinta saya dan cinta indah dalam ikatan yang pasti...
biarlah rasa tanggungjawab dia kepada saya berlandaskan ikatan yang pasti...
dan begitulah sebaliknya...
saya tidak mahu tanggungjawab yang tidak berasas...
biarlah cinta saya...
dalam ikatan perkahwinan yang abadi...
dengan lafaz "aku terima nikahnya..."
biarlah begitu...
rasa lebih manis...lebih indah...lebih bahagia...
mengenali dan bercinta sedemikian rupa...
saya berusaha menjaga diri saya...
saya juga berdoa Allah s.w.t. jaga kami berdua...
jaga hati kami berdua...
supaya apa yang akan berlaku selepas ini...
lebih indah untuk kami berdua...
doa2 kan lah...
semoga cinta indah kan hadir dalam hidup saya dan dia...
berlandaskan cinta kepadaNya...

(:

1 comment: