Friday, December 17, 2010

.:: 4 ::.


Jawapan kepada semua soalan

Al Quran dah pun menjawab segala-galanya

Kenapa AKU DIUJI?


" Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan:"Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?. Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta" 
Surah Al-Ankabut : 2-3
Kenapa AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?

" Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui "
Surah Al-Baqarah : 216

Kenapa UJIAN SEBERAT INI?

" Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya "
Surah Al-Baqarah : 286

rasa BERPUTUS ASA?

" Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang- orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman "
Surah Al-Imran : 139


APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?

" Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang- orang mu'min, diri dan harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka "
Surah At-Taubah : 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?

" Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal "
Surah At-Taubah : 129

AKU TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!

" dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir "
Surah Yusuf : 87

" Apabila kamu dihormati dengan suatu penghormatan, maka balaslah penghormatan itu dengan lebih baik, atau balaslah (dengan yang serupa). Sesungguhnya Allah memperhitungkan segala sesuatu "
Surah An-Nisaa' : 86
 
Pesan Hasan Al-Banna: 
"Sesungguhnya amanah yang ada itu lebih banyak dari waktu yang tersedia, untuk itu bantulah saudaramu dalam menyelesaikannya serta sederhanakanlah apa yang bisa disederhanakan"

nota kaki cik adik manis:: 
saat tak seorangpun paham perasaanmu, berlarilah padaNya.

No comments:

Post a Comment